חיפוש באתר

עולים לרגל בפארק ארץ התנ"ך

יום מיוחד בסימן עלייה לרגל יתקיים ביום שישי הקרוב בפארק ארץ התנ"ך ביער רמות בהשתתפות למעלה מ- 300 הורים, גמלאים, תלמידים ואנשי חינוך


בהמשך לציון 50 שנה לאיחוד ירושלים, יום מיוחד בסימן עלייה לרגל צפוי להתקיים ביום שישי (ל' בתשרי התשע"ח, 20.10.17) בפארק ארץ התנ"ך במעמד מחזיק תיק המינהלים הקהילתיים בעיר, משה ליאון וד"ר ריקי יונה, מנהלת מיזם פארק ארץ התנ"ך, אנשי ציבור נוספים ולמעלה מ-300 הורים, גמלאים, תלמידים ואנשי חינוך.את האירוע יזמו וקידמו מינהל קהילתי רמות אלון בשיתוף תושבים פעילים ובתמיכתם של מינהלת המתנ"סים, עיריית ירושלים, שראתה במיזם פרויקט ערכיתיירותי ברמה לאומית, קק"ל, רשות העתיקות, רט"ג, הקרן לירושלים ירוקה, ועמותת רמות למען הסביבה. יצוין כי בקידום הפרויקט סייעו פורום נשות רמות, מדריכים מתנדבים מקהילת נבי סמואל, מתנדבים קהילתיים, תיאטרון "שבט יהודה", ואנשי הגות ואמנות בקהילה.

במהלך היום המיוחד, שמטרתו לפתח זיקה לעיר ירושלים בהווה על בסיס מורשת העבר והחיבור בין המקומות ההיסטוריים לכתוב, יחוו המשתתפים היכרות מרתקת עם נתיב העלייה הקדום (טרם תקופת הרומאים) לירושלים דרך מעלה בית חורון, בו ע"פ המקורות צעדו דמויות תנ"כיות ידועות, שמואל הנביא, הכהנים והלוויים. בהמשכו של היום יתקיים סיור חווייתי מוזיאלי שישלב דריכה על ענבים בגת, קדרות, תבלינים ובשמים, הופעות כלייזמרים, פיתות על סאג' וחשיפה לעשייה החקלאית ההיסטורית במקום. את היום יחתום טקס אומנותי שימחיז את קבלת הפנים האותנטית בין עולי הרגל לתושבי ירושלים, המבוסס על הכתוב במקורות.

לדברי מנהלת פארק ארץ התנ"ך מטעם המנהל הקהילתי והממונה בדימוס על קשרי ישראל תפוצות במשרד החינוך, ד"ר ריקי יונה: " אני מרגישה שליחות לקדם את האתר התיירותי פארק ארץ התנ"ך בהתנדבות על מנת להמשיך ולשמר את ייעודו ומשמעותו ההיסטורית, מדובר באירוע מרגש ומיוחד מסוגו, שיחבר את המשתתפים באופן חווייתי ומבוסס סימולציות לקשר בין הכתוב בתנ"ך ובמקורות, להיסטוריה של העם היהודי לירושלים ולעורף הכלכלי הקדום השם דגש על תעשיית היין. מטרתנו כאן היא ליצור שחזור תיירותי וערכי לכפר החקלאי שהיה בירושלים עוד מימי בית ראשון ולתת לתיירות בירושלים נדבך נוסף - על החיים, הפנאי והתרבות של האנשים שחיו כאן בימי בית ראשון. בכוונתנו ליזום פעילויות חווייתיות וערכיות נוספות במקום ולהפוך את פארק ארץ התנ"ך בשנה הקרובה לאטרקציה בינלאומית המשתלבת באופן טבעי במסלולם של תיירים ומשלחות המבקרים בירושלים".

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות