חיפוש באתר

רמתון גיליון מס' 1

 

לעיתון שאינו מונגש לחצו כאן 

 

גיליון מס’ 1 , חשוון תשע"ט, אוקטובור 2018

 

בפאתי השכונה )רמות א'( הולך ומוקם מול עינינו בשנים האחרונות מתחם ענק שיאכלס בסופו של התהליך כ-1000 משפחות חדשות ומהווה פרק חדש בפיתוחה וגידולה של שכונת רמות. מתחם "שכונת הקאנטרי" יכלול הקמתם של כ-000,1 יחידות דיור, בי"ס תיכון חדש, מתחם ספורט וקאנטרי הכולל בריכה, חדר כושר ועוד, שטחי ציבור ובהם גני ילדים, מעון ובתי כנסת. המתחם עתיד ברובו להתאכלס על ידי משפחות מהציבור הדתי, המסורתי והחילוני. להלן סקירת האזורים השונים במתחם החדש:

האכלוס הראשוני בחלק מהמתחם, בסמוך לרחוב טרומן, כבר החל לפני מספר חודשים. בעוד כחצי שנה צפוי להתאכלס חלק נוסף ממנו, השייך לקבוצת "רמות הירוקה" – מתחם מגורים יוקרתי אליו עתידות להיכנס 150 משפחות מהציבור הדתי לאומי, המסורתי והחילוני. בסמוך אליו, נמשכת בנייתו של פרויקט "משכנות רמות", אף בו עתידות להתאכלס כ-150 משפחות הנמנות עם ציבור זה, ובהמשך נבנה פרויקט המשטרה, העתיד להסתיים בעוד כשנה, ובו יותר מ 100 משפחות בשלב א', ו-100 משפחות נוספות בשלב ב'. במרכז המתחם, מתוכננות בנייתן של 200 יח"ד נוספות עבור מינהלת המגורים של צה"ל.

בחודש פברואר האחרון התקיים טקס חנוכה רשמי של אזור "שכונת השוטרים" במעמד השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, וראש העיר ניר ברקת, בהשתתפות נציגות הסגל הבכיר של המשטרה במחוז וחלק ממשפחות השוטרים אשר רכשו דירות בשכונה. השר לביטחון פנים ציין את חשיבות חיזוק המשטרה בעיר בין השאר באמצעות סיוע לשוטרים ברכישת דירות בעיר עצמה, מה שיגביר את היעילות המבצעית והקרבה לאתרים נדרשים כגון המטה הארצי ואת יכולת המשטרה לתת מענה יעיל ומהיר לתושבי העיר.

 

 

בניית הבריכה, חדשה ומקורה, עתידה להסתיים בסוף שנת 2018 ותיתן מענה לצרכים ההולכים וגדלים בשכונה בתחום הספורט והפנאי. סביבה צפוי פיתוח ירוק ואיכותי של מתקני פנאי וספורט באיכות גבוהה, כולל חדר כושר חדיש בגודל של יותר מ-400 מ"ר

 הקמתו של חלק חדש זה היא אחת מהבשורות החשובות להתחדשות השכונה. העירייה ומשרד השיכון נערכים בימים אלו לסיום עבודות התשתית בכבישים, מדרכות ותשתיות יסוד לקליטה מהירה ונוחה של המשתכנים. המינהל הקהילתי ממשיך לעקוב מקרוב אחרי סוגיות שונות של אכלוס המתחם כדי להבטיח איכות חיים לתושבים. לאחרונה, לאור המדיניות החדשה של משרד השיכון, הופקדה לעיון ולהגשת התנגדויות תכנית מגרש 12 .הציבור מוזמן לעיין בתוכנית באתר הרשמי של משרד הפנים וכן לפנות למקים לקבלת מידע נוסף.

 

דבר מערכת

נו שמחים ומתרגשים בהוצאתו המחודשת לאור של הרמתון, העלון השכונתי של תושבי רמות אלון. הרמתון, היוצא באמצעות מינהל הקהילתי רמות אלון, מצטרף לאמצעי הקשר הקיימים )קבוצות ווטסאפ, בפייסבוק ובדוא"ל( ונועד לשמש את התושבים במידע על תחומי חיים בשכונה ולהוות כר לשיח קהילתי דינמי ומפרה.

 מטרת המינהל הקהילתי היא להיטיב ולשפר את איכות החיים בשכונה, באמצעות הקשבה לתושבים, מתן מענה לצרכים, פתרון בעיות וטיפול בהן מול הגורמים הרלוונטיים בעירייה. הפוסקת האחרונה בנושאים השונים היא עיריית ירושלים, אולם קולם של התושבים באמצעות המינהל הקהילתי נשמע ומשפיע. תושבים רבים פונים לצוות המינהל ולחברי ההנהלה בשלל נושאים ותחומים, כגון – נקיון הרחובות, מוסדות חינוך, פקקים, גינון, פעילויות לילדים, חריגות בנייה, אירועים ובילוי בשעות הפנאי, ענייני חניה, חנויות ובתי מסחר ועוד ועוד. כל אלה משפיעים על איכות החיים של כולנו. אסתי קירמאיר בקלה, מנהלת המינהל הקהילתי מובילה את הצוות המקצועי המיישם הלכה למעשה את המדיניות שמתווה הנהלת המינהל, המורכבת מתושבים מתנדבים. 

עושרה הגדול של ירושלים הוא במגוון פניה וקהילותיה ובצביונה מרובה הגוונים. בשנים האחרונות מציאות השכונות המעורבות בעיר מאפיינת יותר ויותר את רוב שכונות העיר. בהעדר פתרונות מוסכמים ומתווה חיים משותפים מוסכם, הופכות השכונות המעורבות לזירת התמודדות והתגוששות ציבורית מתמדת, המונעות בכוחן של השקפות עולם שונות, אורחות חיים צרכים שונים ותחושות איום ופגיעה הדדית. לאור אלה אחד האתגרים העיקריים, אם לא העיקרי שבחיינו בשכונה, בעיר ובמדינה, הוא החיים בתוך רקמה אנושית מורכבת. אלה מצריכים סבלנות וסובלנות, התחשבות הדדית ונסיון לתת מענה לכל "שבט" אך שלא על חשבונם של אחרים. אנו רואים בשכונת רמון אלון מודל לחיים משותפים מבוססי כבוד הדדי בין מגוון המגזרים והקהילות וקוראים לכם התושבים להצטרף לפעילות הקהילתית ולהשפיע על הנעשה.

הגיליון שלפניכם עוסק בסוגיות מרכזיות המעסיקות אותנו התושבים ומציג פרויקטים קהילתיים חדשניים הפועלים ברמות. מאמרו של יובל נבו מציג את החזון העומד מאחורי בית הספר העל-יסודי ממלכתי החדש אשר מוקם בימים אלה החל לפעול בשנה"ל תשע"ט בשכונה. יוחאי אוליאל משתף מחוויותיו בפרויקט "שכונה צעירה" המיועד למשפחות צעירות, מלכה בנזימן מספרת על פעילות מופלאה של חסד הרחק מאור הזרקורים המתרחשת בשכונתנו ושירה שחם המביאה אלינו את דברו של הנוער היקר שלנו - נוער רמות. כאמור, נשמח אם תצטרפו אלינו ביצירה משותפת זו של הרמתון ובפעילות הקהילתית המגוונת בכלל.

קריאה מהנה המערכת

ספירה לאחור 

אירועים אחרונים שהיו בשכונה

מינהל קהילתי רמות אלון – מינהל מקדם בריאות

בחודש מאי, במעמד ראש העיר, הוכרז מינהל קהילתי רמות אלון כמינהל מקדם בריאות, במסגרת כך הוקצה תקציב מיוחד לפעילויות המעלות את בריאות הציבור כנושא מרכזי בשכונה. בתמונה: סדנת ניקוי רעלים אשר התקיימה ב-18.7.10 והשתתפו בה עשרות תושבים.

 "שורו הביטו וראו" - שרים על הגג

ערבי שירה בציבור על גג המינהל הקהילתי ובמינהל. בתמונה: אחד מערב שירי ירושלים עם אוהד עוזרי ב-18.5.2

 

"ראשון במסחרי"

לראשונה, בשיתוף חברת עדן, המינהל מקיים מדי יום ראשון אירועי קיץ לילדים במרכז המסחרי כיסופים )הצמוד לקניון(, האירועים מסייעים לחיזוק העסקים במרכז המסחרי ונותנים פעילות מהנה לילדים.

"שני משפחתי"

אירועי שני ורביעי משפחתי הסתיימו בהצלחה עם סיום החופש הגדול. במסגרת האירועים נהנו הילדים משפע פעילויות במינהל וברחבי השכונה.

פסטיבל רמות ה-31

פסטיבל רמות ה-31 התקיים השנה ב-18.8.28 בהשתתפות האמן שמעון בוסקילה. הפסטיבל כלל פעילויות לכל המשפחה.

"ללמד כל אחד אחרת"

יובל נבו

נפתח בית ספר על יסודי חדש – ביה"ס "תבל" המביא עמו בשורה חדשה ומרעננת ונוטע מידה רבה של אופטימיות בכל הנוגע לעתיד. לפניכם, קוראים יקרים, דברים שכתב באחרונה, יובל נבו, מקימו של ביה"ס החדש.

אחת השאלות המעניינות בתחום החינוך היא איך אפשר להסביר את הפער בין הלמידה בחיים ובבית הספר. הלמידה היא תהליך אנושי אוניברסלי, כולנו לומדים כל הזמן. סקרנות גם היא תכונה אשר קיימת אצל כולנו. ילדים קטנים רוצים לנסות להבין את העולם סביבם, הסקרנות שלהם מובילה אותם לחקור ולגלות. גם מבוגרים עוסקים רבות באיסוף ידע והפצת ידע, אם דרך החדשות, העיתונים, שיחות עם חברים, ספרים, טלוויזיה וסרטים, ועוד. אנחנו מתעניינים באופן טבעי. עם זאת, אם שואלים ילדים על בית הספר, רבים מהם אומרים קודם כל שמשעמם שם. כל מורה רגיל כבר לתלמידים היושבים לפניו בשולחנות, ורק רוצים לדעת אם מה שהוא אומר יהיה במבחן. אצל רבים מהם אין כל סקרנות או רצון ללמוד ולדעת. אם הלמידה היא טבעית לנו, ובית הספר נועד לאפשר לנו ללמוד, מדוע הפער כה גדול?

אחת התשובות היא שכל תלמיד לומד אחרת. חלק צריכים לשבת בדממה זמן ממושך, חלק צריכים לדבר עם אדם אחר כדי ללמוד, אחרים לומדים עם מוסיקה, חלק לבד, חלק בקבוצה, חלק דרך טקסט כתוב, חלק דרך הקשבה למורה וחלק בדרכים אחרות. חלק רוצים מורה שיסביר להם וחלק לקרוא בעצמם. כשמכריחים תלמיד ללמוד באופן שלא נכון עבורו ולא מתאים לו, הוא משתעמם.

 אז מה אפשר לעשות? זה האתגר של בית הספר העל-יסודי החדש שאנו מקימים בשכונת רמות. ליבת בית הספר היא תכנית למידה אישית של כל תלמיד המדגישה את תחומי החוזק של כל אחד. לשם כך, כל מבנה בית הספר משתנה: כל מורה נמצא יותר שעות עם הכיתות שהוא מלמד, צורת ההוראה משתנה מהוראה מסורתית לכזו המבוססת על למידה עצמית, לכל תלמיד יהיו פרוייקטי למידה אישיים, שימוש במנטורים חיצוניים ולמידה חוץ בית ספרית, שילוב של הרבה יותר בחירה בין ובתוך מקצועות ועוד. ההתאמה הזו תביא לחוויית למידה אחרת, רמת מוטיבציה אחרת ומשמעות אחרת של המסגרת הבית ספרית. כך, הסקרנות הטבעית של כל תלמיד ותלמידה תוכל לבוא לידי ביטוי בבית הספר.

ביה"ס פותח שעריו לקראת השנה הבאה, למתעניינים - ניתן לפנות במייל: yuvalnevo@gmail.com

רוצים להצטרף לצוות הכותבים? יש לכם רעיונות לכתבות? אנא פנו ללאה בן ציון בדוא"ל ramot01@rj.matnasim.co.il


צעירים חסרי מנוח

"שכונה צעירה" - בשכונת רמות

יוחאי אוליאל

 

 אם אתם הורים לרמותניקים צעירים כנראה כבר ביליתם עם הילדים באחד מן האירועים הרבים שלנו. פרויקט "שכונה צעירה" הוקם בשנת 2011 על ידי רשות הצעירים העירונית בעיריית ירושלים, במטרה להפוך מספר שכונות נבחרות בירושלים לאטרקטיביות עבור משפחות צעירות ולעודד אותם לקשור את גורלם בגורל העיר. שכונת רמות שלנו נבחרה להיות חלק מתכנית עירונית זו.

קהל היעד שנבחר לפרויקט הוא משפחות, עם ילדים בגילאי לידה עד 14 שנים. בחירה זו מקורה בשתי סיבות עיקריות: הראשונה היא משום שמשפחות צעירות צורכות שירותים רבים ומגוונים בתחומים של בריאות, חינוך, תרבות ועוד, ואם כן ההשקעה במשפחות צעירות מהדהדת לחיוב על כל קצוות הקהילה. השנייה היא משום, אוכלוסייה זו מהווה את לב האוכלוסייה היצרנית והיא נכס חשוב לעיר ולשכונה. מסיבה זו לעיריית ירושלים יש רצון להשקיע ולטפח אוכלוסייה זו, על מנת שיהיה בכוחה לתרום חזרה לקהילה בעשייה ובחומר, ולטווח רחוק. 

 ניסיון מצטבר שכולל עבודת שטח ומחקרים זיהו קשר בין הבחירה לעבור ולהישאר במקום מגורים מסוים, לבין שביעות הרצון משלושה תחומים שעומדים גבוה בסדר העדיפויות של משפחות צעירות. הפרויקט פועל בשלושת אפיקים אלו. ואלה הם:

• חינוך – במובן הרחב של המילה. הכוונה למרחב חינוכי עשיר ועוטף עבור ילדים מגילאי 0-12, שכולל מסגרות חינוך איכותיות, תשתיות ושירותים מחוץ למסגרות החינוך הפורמליות, שירותי ייעוץ ליווי והדרכה ועוד • מרחב פיזי – מרחב פיזי נקי, ירוק, מואר, בטוח, נגיש ונוח לתנועה, ומגוון ועשיר בפעילויות ואירועים. • קהילה – מרחב נעים וחם, כזה שהשכנים מכירים בו האחד את השני, כזה שמכירים בו את ההולכים ברחוב, כזה שגורם לנו להרגיש בית.

בבסיס פעילות הפרויקט עומדת התפיסה שהקהילה והמרחב מקיימים ביניהם קשרי גומלין, ושקהילה חזקה, פעילה ומאוחדת מייצרת מרחב איכותי ונעים. משום כך פועל רכז הפרויקט באופן שוטף וקבוע לחיזוק הקשרים בין תושבי השכונה, לחיבור התושבים לתהליכים שקורים בתחומים השונים, וכן לפעול יחד עם תושבים לשינוי ולקידום נושאים, פרויקטים ומהלכים המשפיעים על אופי השכונה. בפשטות – הפרויקט פועל עם ולמען המשפחות הצעירות.

ברמות פועלת תכנית "שכונה צעירה" החל מ 2017 וכבר עד כה הופעלו למעלה מ-8 תוכניות שונות עבור המשפחות הצעירות )כגון: מעגלי תמיכה לאימהות לקראת לידה, מעגלי תמיכה לאימהות ותינוקות לאחר חופשת לידה, הנחיית הורים ועוד(, ויותר מ-60 אירועים קהילתיים בהיקפים שונים עבור קהל המשפחות הצעירות. התוכנית מסייעת בפיתוח וקידום שירותים למשפחות הצעירות יחד עם כל הגורמים הקהילתיים הרלוונטיים – כגון קידום הקמת ג'ימבורים, פיתוח גני משחקים, קידום מצב טיפות החלב ועוד. אם עדיין לא ביליתם יחד אתנו ועם משפחות צעירות אחרות ברמות, אתם מוזמנים להצטרף, להכיר וליהנות ממגוון הפעילויות בקיץ ובכל השנה. 

ליצירת קשר: דף הפייסבוק "שכונה צעירה רמות אלון".

יש לי רעיון!

יש לך רעיון ליוזמה קהילתית? דבר שברצונך לבצעו? אם כן, אנא פנה ליעל בן עיון העובדת הקהילתית בשכונה, ניתן לפנות בדוא"ל: yael371@gmail.com

 

יש לי בעיה!

נתקלת בבעיות בנושאים פיזיים בשכונה. )תשתיות, ניקיון, מתקנים, תקלות שונות(? התקשר מיידית למוקד 106 של עיריית ירושלים והגש תלונה פורמלית במוקד. מומלץ לרשום את מס' התלונה - הדבר יסייע בביצוע מעקב אחרי הטיפול בבעייה. גם מומלץ לפנות למינהל הקהילתי בדוא"ל ע"פ הכתובת ramot.planner@gmail.com

כדי להתמודד במשותף בכל בעייה בשכונה. ניתן לפנות בכל עניין העשוי לעניין את הציבור )בטחון וחירום, תרבות ופנאי, חינוך )גני ילדים, בתי ספר, תנועות נוער(, משפחות צעירות, תעסוקה, קידום נוער, צרכים מיוחדים ספורט וכל נושא אחר. לידיעתך - קיימת אפליקציה "ירושלמי" המקשרת ישירות למוקד העירייה. טלפון- 025484100 | ramot01@rj.matnasim.co.il

הדברים הגדוילם באמת או אנשים וטבים באמצע הדרך...

מלכה בנזימן

במדור זה נאיר אנשים ונשים תושבי שכונתנו, המצויים בדרך כלל מאחורי הקלעים ומהווים מופת לעשייה והופכים את חיינו 

לטובים יותר .

"משומשו" - חנות יד שניה לטובת הקהילה ברמות 

ביקשתי לראיין את רותי ירבכתי המנהלת את "משומשו." אני מתגוררת 27 שנים בשכונת רמות, מעורבת ופעילה במסגרות קהילתיות שונות, ועדיין ממשיכה לגלות מעת לעת פרויקטים ייחודיים ואנשים טובים שמנהלים אותם. והנה קיבלתי שליחות לפגוש את רותי. "היא מנהלת כאן חנות יד 2 ," אמרו לי במערכת. לאחר מספר משפטי פתיחה בטלפון, קלטתי שאני יודעת בדיוק במה מדובר. הכיצד?

מסתבר שזהו המקום אליו אני מביאה זה שנים, אריזות של ביגוד, נעליים, כלים ועוד. מהר מאד התחלפו התפקידים, והתחלתי מספרת בעצמי לרותי, כמה המפעל הזה ראוי להערכה. בכל ביקור שלי בחנות, אני מתקבלת בחיוך חם ומזמין, על ידי הנשים המקסימות המפעילות את ה"עסק" בהתנדבות. הן שמחות בבואי, משל היה זה הביזנס הפרטי שלהן. בכניסה למקום נערמות שקיות הדורשות מלאכת מיון וארגון מייגעת. במבט פנימה ניתן לראות בגדים תלויים על קולבים לפי מידה ובהתאם לעונה, וחפצים מסודרים היטב על מדפים. יש לציין שחנויות יד 2 נפוצות היום. הן נותנות מענה לגעגוע הוינטג'י, וגם לצמתים רגישים בחיים, בהם אנחנו זהירים יותר בהוצאות. אוכלוסייה מבוגרת, עולים חדשים, סטודנטים, משפחות ברוכות ילדים, משברים משפחתיים כגון הורים מאושפזים, ילדים המוצאים מן הבית, משפחה שאיבדה את הבית על תכולתו בשריפה ועוד. ביקשתי מרותי קצת היסטוריה...

ובכן, "משומשו" נפתח בשכונת רמות לפני כעשרים וחמש שנה, על ידי גב' אורה ברהום ז"ל. בעשרים השנים האחרונות מנהלת את החנות רותי. עד לפני כשמונה שנים, ברחוב פרנקפורטר, בבית שכיום משמש בחלקו לחנות מכולת. המרחב הספיק אז לחנות שהכילה בגדים, ריהוט, כלים וגם פינת קפה מפנקת, משחקיה ואפילו מרכז למידה. בשל אילוצים הועברה החנות למשכנה הנוכחי במנהל הקהילתי.

המרחב הקטן אינו מאפשר עוד את האקסטרות שניתנו בעבר. אולם לא מנהלת כרותי תרים ידיים. המציאות הכתיבה צמצום, ורותי עם הצוות הנאמן שלה, מפיקים את המיטב מן הקיים. סבטלנה סבט, סבטלנה סבילוב, זמירה סיני ופנינה קרני, שהן על פי ההגדרה "אזרחיות ותיקות", עובדות במרץ לתחזק את החנות. היה שם גם סמיון שהתנדב עד לפטירתו בגיל 87 .לפני מספר שנים הם זכו בפרס התנדבות, שהוענק להם בטקס מכובד בבנייני האומה, בנוכחות ראש העיר.

לצערנו, תוך כדי העשייה הברוכה, ידיים זדוניות חיבלו במפעל החשוב הזה, בפריצה שהייתה שם אחרי חג הפסח. התוצאה הייתה ונדליזם קשה, כלים שבורים וגניבת המוצרים הטובים ביותר. כעת עושים מאמץ לשקם את ההרס. המוצרים נמכרים במחיר סמלי. מתוך הקופה הזו ובתקצוב קל של לשכת הרווחה, מתאפשר לעיתים לרכוש בגדים חדשים, כגון תחתונים, גרביים וחולצות שבת וחג. 

המשיכו לתרום ביגוד, כלים, צעצועים וספרי ילדים. אבל אנא, הקפידו להביא רק דברים הראויים לשימוש. כל מה שאינו ראוי, מוצא את דרכו אל האשפה, ומעמיס הרבה עבודה מיותרת על צוות המתנדבים. כמו כן, אנא בואו רק בשעות הפתיחה של החנות, ואל נא תשאירו אריזות מחוץ לדלת. "אני חולמת על מקום גדול ומרווח, שיהיה בוטיק ולא מחסן בגדים. שנוכל לרענן ולספק את השירות המיטבי".

 

 "משומשו" - מנהל קהילתי א' רחוב בובליק 26 ( משמאל לבניין). הפתיחה: יום ב' 13-10 יום ד' 18-15.

מעונינים להתנדב בשיפוץ החנות? אנא פנו לטל': 5484100-02 והיו שותפים למפעל חשוב!

נוער. נוער. נוער

שירה שחם

ישראל אלירז פותח את אחד משיריו במשפט: "אני חושב שמשהו יקרה בקרוב וחשבתי לספר לך על כך". ה"רמתון" הראשון מזה שנים יוצא לאור ואנחנו כנוער שגדל על שבחיו ועל הייחולים שיחזור, זכינו לקחת בו חלק וסוף סוף להשמיע בו את קול הנוער. כך, בין למידה למבחני הסיכום, לבגרויות, למתכונות ולהשלמת העבודות שהיינו צריכים להגיש לפני חודשים מצאתי את עצמי יושבת וחושבת איך לפתוח את דבר הנוער ב"רמתון" המתחדש הראשון . בתחילה חשבתי לכתוב על פעילותי כנציגת הנוער או על מחאות שלו, אוליי לספר על העשייה או על דעותיו של הנוער בעניינים האקטואליים או שאוליי בכלל רק לברך על ה"רמתון" הראשון בשיר קצר או חריזה קלילה. בסוף נפלה ההחלטה. איך אפשר להשמיע את קול הנוער בלא שנסביר שלנוער רמות יש קול!! אז, את סדרת הכתבות (שעוד תגיע ותהיה)אני בוחרת בשם הנוער לפתוח באמירה שנוער רמות הוא נוער חושב, נוער חי וקיים ופועל בשכונה, נוער שאכפת לו.

תושבים רבים החלו להספיד את שכונת רמות כשכונה ציונית ופלורליסטית. תושבי השכונה מדברים לא פעם על ירידה במספר בני הנוער בתנועות הנוער ובגדול חוששים לעתיד לשכונה. ואני שואלת כנערה שהתחנכה בבית הספר ובתנועת הנוער בשכונה: איך שוכחים את הנוער?" את כוחו הגדול? את היוזמות המבורכות את הפעילות? איך שוכחים את החינוך שנתנו לנו - להיות אנשים משמעותיים? ובכן, אנחנו נוער רמות – פה!

זה המקום שלנו ויש לנו את הכוח ואת הדעות כדי שנוכל להשמיע את קולנו ולהראות לתושבים ספקנים שאוליי ההספד על השכונה מוקדם מדיי. יש כאן שכבות גיל שאכפת חלהן. כאלה שאם רק יטפחו ויעשירו אותן יגדלו להיות העתיד של שכונת רמות. אז, ה"רמתון" הראשון כבר כאן . גם קול הנוער. אנחנו חושבים שמשהו טוב כבר מתחיל לקרות. פשוט רצינו לספר לכם על כך.

"קצרים ברמות"

 

שאלון אסוציאציות עם תושבי השכונה

והפעם - עו"ד שי ניצן, פרקליט המדינה.

אייכה הנני! מוסיקה

איינשטיין, אלברשטיין, ארצי, להקות צבאיות-הכי ישראלי שיש

ציונות

פה בארץ חמדת אבות תתגשמנה כל התקוות. אבא. עלייה. הגנה. מדינה.

"רמותניק"

חלק מקהילה פלורליסטית. אורתודוקסים. קונסרבטיבים. חילוניים. חרדים.

משפחה

תמיכה. אהבה. תקווה. חלומות.

בג"צ

גאווה למדינה. הערובה להגנה על זכויות האדם.

פלורליזם

תקוות המדינה. חיה ותן לחיות. כבד וזכה לכבוד.

ירושלים

אהבה. עירי מאז ולתמיד.

 

מסורת

סבתא. אמא. אבא. ילדיי. נכדיי לעתיד.

 נא להכיר: ועדת שפ"ע ( הוועדה הפיסית )

בשכונתנו פועלות דרך קבע וועדות שונות המקדמות ומובילות את תחומי החיים השונים. שיתוף התושבים בנעשה בשכונה ע"י וועדות אלה הוא אבן יסוד חשוב בפעילות המנהל הקהילתי. בכל גיליון של "רמתון" נשפוך אור על פעולותיה של אחת מוועדות אלה. בגליוננו הפעם, הוועדה הפיסית של שכונתנו - וועדת שפ"ע (שיפור פני העיר).

בראש וועדה זו, שלה הישגים רבים וחשובים עומד מר חיים פנירי, והיא מלווה באופן צמוד ע"י מר שמואל דהן מנהל רובע אלונים בעירית ירושלים ומאיה טפיירו המתכננת האורבאנית השכונתית. צוות זה, פועל ללא לאות תוך השקעה רבה להיטיב את פניה של שכונתנו ולהעניק לה חזות נאותה, איכות חיים וסביבה ראויים, ולהוות מקום שנעים לגור בו. לאור פעילותו העניפה, ומערבותו העמוקה לקידום הנושאים הפיסיים בשכונת רמות, יקבל מר חיים פנירי, עם נציגים משכונות נוספות את פרס ראש העיר ירושלים. מטבע הדברים, מפגעים חיצוניים, הם הנראים ראשונה והם גם המשבשים מיידית את שגרת חיינו. כך, הופכת המשימה של הוועדה לחשובה מאין כמוה ומחייבת במקרים רבים טיפול דחוף ובלתי ניתן לדחייה.

המגע עם גורמים שונים, ובראשם עיריית ירושלים, הוא יומיומי ומחייב נחישות, סבלנות וזמן. בכל אלה, מצוידים חברי הוועדה והדרג המקצועי המובילים את הנושא. כל צורך וכל מפגע בתחומים אלה, בולט מיד לעין ולעיתים גם מדיר שינה.

מערכת רמות מוצאת זאת כחשוב מאוד, תושבים יקרים, מקצת מן הפעולות שהתבצעו בשנה האחרונה. זהו המקום להודות לעיריית ירושלים על אגפיה השונים, לנבחרי העיר ולבעלי התפקידים שבה על הסיוע ועל ההירתמות לטובת השכונה ועל שיתוף הפעולה הכולל והמתמיד עם המנהל הקהילתי.

בינוי:

✓ התקנת מאות מטרים של גדרות בכל רחבי השכונה. ✓ התקנת עמודי תאורה במתחמים ובפינות אפלות. ✓ החלפת מדרכות ברחובות מורגנטאו ויגאל. ✓ ריבוד כביש ברח' עליית הנוער וסימון מקומות החנייה ברחוב זה וברח' אבן שמואל. ✓ שיקום קיר שהתמוטט במהלך החורף האחרון ברח' אבא הלל סילבר. ✓ הסרת "מגדל הביוב" ברח' טרומן לאחר 35 שנים בהן היה "סמל הכניסה" לרמות א'. ✓ הצבת מתקן למיחזור זכוכית.

גינון: ✓ הצללת "גן דליה" ברמות א'. ✓ שדרוג "גן השבלול" ברמות ב'. ✓ שתילת דשא סינתטי, גזימת עצים והכשרת השטח ברח'

 

 "שירת הים". ✓ התקנת ספסלי ישיבה, ריהוט גן ואשפתונים בכל רחבי השכונה. ✓ שדרוג ( נשתילה וצביעה)  של שביל הגישה לקניון (ע"י בתי הספר) במסגרת "יום המעשים הטובים".

ספורט ופנאי

✓ הקמת "גני כושר" )"מתקני כיס במרחב הציבורי"( ברמות ב' וברח' טרומן.

 

✓ שדרוג משמעותי של גינת הכלבים בפינת רח' זרחי ורקנטי )ספסלים, דשא, תאורה, ברזיה.

✓ הקמת מגרש כדורגל מטופח לכל דבר. )בעלות של כ-1 מיליון ש"ח( ברח' בובליק.

✓ "מתקפת היתושים" - גורמים רבים בשכונה – בהנהלת המנהל, בוועדת שפ"ע ותושבים נוספים נרתמו לפתרון הבעייה הקשה שנוצרה עקב הצפתו של נחל שורק במי שופכין. הנושא טופל, וחל שיפור ניכר במצב. המנהל מוסיף להפעיל כל גורם אפשרי לפתרון מלא של הבעייה.

✓ הוועדה בשיתוף גורמים שונים פעלה רבות לשינוי המצב שנוצר בשל עומסי התחבורה לשכונה וממנה. באחרונה השתפרה התמונה במידת מה לאחר מס צעדים שהתבצעו באיזור הר חוצבים.

ולסיום, הוועדה רואה בחשיבות רבה את שיתופו של הציבור בהובלת תהליכים ובהעלאת רעיונות. פגישות "שיתוף ציבור" התקיימו מס' פעמים במהלך השנה החולפת )גן "רסקן", סילבר, מפגש ניקיון, תחבורה ציבורית(. בהזדמנות זו, מזמין יו"ר הוועדה את התושבים להצטרף כפעילים להיות מעורבים ולסייע לקידום איזור מגוריהם והשכונה בכלל. להצטרפות ניתן לפנות לדוא"ל מתכננת קהילתית רמות אלון ramot.planner@gmail.com ניתן לפנות במייל זה גם לגבי מפגעים בשכונה, יש לציין את המיקום המדוייק והבעיה, ולצרף תמונה.

 

מבט קדימה

אירועים עתידיים במינהל הקהילתי ובשכונה:

אוקטובר: תחילת שנת החוגים! אוקטובר: מוזמנים להרשם ולהגיע לשיעור ניסיון במגוון חוגים בהם ספורט, מוזיקה, מחול ועוד. הנחות למספר ילדים מאותה משפחה. 

18.10.18 

חוגגים עם פואטרי סלאם ביער רמות! בשעות 00:17 עד 00:19 הכניסה חופשית.

30.10.18 

ביום הבחירות לעירייה, שהוא יום שבתון, פעילות להפעלת הילדים, הנוער ולכל המשפחה,בין השעות: 00.13-00.10 פעילות ספורטיבית חווייתית: נינג'ה רמות! ועוד הפתעות. הכניסה חופשית! במינהל הקהילתי.

07.11.18 

תחילת קורס גישור ומקדמי שכונה- קורס שנתי המקנה תעודה. בשעה 30:19 לפרטים והרשמה: yael371@gmail.com

בימים אלו אנו נערכים ליריד עסקים קטנים ובריאות בשכונה בחודש אוקטובר. מעוניינים להציב דוכן? פנו ל- yael371@gmail.com

או טו טו קורה...לחובבי הטבע!!! הקרן הקיימת לישראל בשיתוף המנהל הקהילתי יוצאת לדרך להגשמת תכנית לפיה תשתדרג מאד נגישותו של יער רמות. הדבר יאפשר ליותר ויותר תושבים, להפיק את מלוא התועלת וההנאה מהאתר הנפלא הסמוך לשכונתנו. בתוך כך, יוכשרו דרכי גישה ויסללו שבילים חדשים לאורכו ולרוחבו של היער, יוצבו מתקני משחקים חדשים וישופרו התנאים לקיום פעילויות משפחתיות במקום. לצורך זה תשקיע הקרן הקיימת בראשותו של מר חנוך צורף הממונה על יער רמות ואיזור ירושלים כ 50.000 ש"ח.

שכונתנו, רמות, היא בין השכונות הראשונות בהן יתבצע "פיילוט" של פרוייקט "פחים מוטמנים". על פי התכנית, יחל הביצוע בחלקה המערבי של השכונה )רמות ב' וג'( ויתבצע בהמשך גם באיזורים נוספים של רמות. הרעיון, הוא הטמנת מיכלי אשפה גדולים בעומק הקרקע. חיישנים מודרניים יתריעו על המיכלים המלאים ובעקבות כך ירוקנו המיכלים באופן מיידי. בדרך זו, ניתן יהיה לאגור אשפה בכמויות גדולות ללא מפריע, לאחסנה מתחת לפני השטח ולרוקנם על פי הצורך באמצעים אלקטרוניים.

בחודש דצמבר הקרוב תחנך הקומה העליונה החדשה של קניון רמות. בקומה זו יתמקמו עשרות בתי עסק, חנויות ומקומות בילויי ופנאי. הקניון, במתכונתו החדשה, ייתן מענה משופר ביותר למגוון הצרכים של תושבי השכונה, ישמש כמקום מפגש ובילוי וימנע את הצורך ליציאה אל מחוץ לשכונה למטרות שונות.

בשורה לנוסעי האוטובוסים! מעתה ניתן לטעון את כרטיסי הרב – קו גם בתוך השכונה. מכשירים חדשים המיועדים לכך כבר מוצבים במתקני הקהילתי בקומת הכניסה של המינהל ברחוב בובליק 26 ובקומת הכניסה ברחוב רקנטי 6 ,הגישה הינה בשעות הפעילות של המינהל הקהילתי.

מכינה קדם צבאית ברמות - בימים אלו החלה את לפעול בשכונה מכינה חצי שנתית, השייכת לסוכנות היהודית ולעמותת אחרי. במחזור הנוכחי משתתפים 35 בנים ובנות, דתיים וחילוניים. החניכים מתגוררים בשכונה ומתנדבים באופן קבוע במסגרות שונות בשכונה, ומקיימים מסגרת לימודים אטרקטיבית כהכנה לשירות משמעותי בצה"ל ובשירות לאומי. כניסת המכינה לשכונה היא חלק ממדיניות כוללת של עידוד קליטת תושבים דתיים וחילוניים בשכונה.

 

 

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות