חיפוש באתר

בית ספר ממלכתי חדש ברמות!

 
בית ספר ממלכתי חדש ברמות!
 
* לפני מספר ימים הודיעה רשת אורט לעירייה שבכוונתה להעביר את ביה"ס אורט רמות לגבעת רם, למתחם ביה"ס אורט גבעת רם, כבר בשנת הלימודים הבאה (תשע"ט, ספטמבר 2018). החלטה זאת התקבלה לאחר מספר שנים בהם נמשכה מגמה משמעותית של ירידה ברישום לבית הספר, למרות מאמצים שונים שהושקעו בו. מצב זה הקשה והגביל את יכולותיו של בית הספר לתת מענה למגוון צרכים ורצונות.  
 
* בשנים האחרונות ולמרות הצמצום במספר התלמידים, עמד בתוקף המינהל הקהילתי רמות אלון על חשיבותו של בית הספר בשכונת רמות (ובצפון העיר) ונאבק נגד העברתו, כולל בחודשים האחרונים. עם קבלת ההודעה של רשת אורט על ההחלטה להעביר את בית הספר בשנה"ל הקרובה, נערכה בדיקה נוספת של המינהל הקהילתי עם הרשת והעירייה, והובהר שהחלטה זאת היא סופית ומוחלטת. בעקבות זאת קיימו ראשי מנח"י ורשת אורט שיחה עם מנהלת בית הספר בה נמסר לה על המעבר הצפוי. לדבריהם, לאחר ההעברה יתקיים ביה"ס אורט-רמות כבית ספר נפרד במבנה של אורט גבעת רם ובהמשך הם יאוחדו ככל הנראה.
 
* לאור מצב עניינים זה, הצבנו לעירייה שתי דרישות: 
 
האחת, מתוך הבנה לקשיים הצפויים לתלמידים ולהוריהם בתהליך המעבר, למזער נזקים ולהקל ככל האפשר על קהילת בית הספר בתהליך המעבר, באמצעות הכנה נכונה לתלמידים והתמודדות ותמיכה עם בעיות שיכולות לצוץ כתוצאה מהמעבר, מתן פתרון לסוגיית ההסעות, פתיחת י"ג באורט רמות בגבעת רם ועוד. 
השנייה, דרשנו שכבר בשנת הלימודים הקרובה יוקם בית ספר על יסודי חדש, אשר יהווה המשך לביה"ס היסודי "מופת רמות אלון", אשר נחשב לביה"ס מוצלח ומוביל. ראש העיר וראשי מנח"י הבינו את החשיבות שאנו מייחסים לקיומו של בי"ס על יסודי ממלכתי ברמות, (גם לאור האוכ' הצפויה להיכנס לקאנטרי בשנים הקרובות) ונענו לכך. לפי הצעתם, בית הספר החדש יהיה חדשני (ברוח הייטק היי) והרישום לכתה ז' מתחיל כבר בימים אלה. ביום א' הקרוב יתקיים ערב הסברה על בית הספר החדש לבוגרי כיתות ו' והוריהם.  
 
* קבלנו הבטחה מהעירייה שעבור בית הספר הממלכתי החדש ייבנה מבנה שיתוכנן על פי אופיו הייחודי. 
 
* מבנה אורט רמות משמש כבר כיום, לצד אורט, וימשיך לשמש את אולפנת נווה רוחמה המשתייכת לחינוך הדתי ציוני (רשת בני עקיבא) ואת בית שולמית (בי"ס דתי ציוני). 
 
* אנו מוחים נגד נסיונות של פוליטיקאים כאלה ואחרים להשתמש בצורה מעוותת ומסולפת בעובדות הנ"ל כדי לנגח את אלה שדואגים לתושבים, לשכונה ולעיר (גם שנת בחירות לא מצדיקה זאת), ודי לחכימא ברמיזא. 
 
בית הספר הממלכתי החדש יהיה ניסויי, פתוח ודמוקרטי בדגש על הייטק, מדעים ואומנות עם חיבור טבעי להיי טק בהר חוצבים וישמש ככח המקדם ומצמיח את האוכלוסייה הרחבה של תושבי רמות וצפון העיר ומהעיר כולה.
 
 

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות